Którą porę roku najbardziej lubisz w górach?

A A A

Śpiewogranie relacja

W dniach 3-5.02.2023 miało miejsce już XIX Śpiewogranie- Karpaty 2023 tym razem w Niedzicy. Zwiedzaliśmy zabytki Polskiego i Słowackiego Spisza. Pierwszego dnia po przewodnictwem Kol. Adama z Nowego Targu kościoły w Łapszach Wyżnych i we Frydmanie oraz tzw. piwnice frydmańskie, czyli podziemne piwnice składające się z kilku korytarzy po ok. 100 metrów długości każdy a jest ich sześć. Na zakończenie był też mały skansen w Kacwinie, gdzie zachowano tzw. sypańce. Z powodu padającego intensywnie śniegu Ewa odwołała spacer po Pieninach Spiskich. Kolejnego dnia udaliśmy się na Spisz Słowacki. Zwiedzaliśmy Spiską Białą i Muzeum Józefa Petzvala, matematyka, wynalazcy i twórcy nowoczesnej optyki. Następnie była wizyta w Podolińcu, maleńkim, sympatycznym miasteczku z zachowanymi murami miejskimi i zabudowaniami tzw. Spiskiego Oxfordu, czyli działającej tu od 1642 kolegium Pijarów. Odwiedziliśmy również uzdrowisko w Wyżnych Rużbachach z gorącym kraterem i pięknym parkiem A na koniec była wizyta w Starej Lubowli gdzie zjedliśmy obiad " U Franka " i uruchamiając wyobraźnię przy pomocy zdjęcia i opisu Jacka zwiedziliśmy zamek w Starej Lubowli. W ramach niespodzianki w programie udaliśmy się do Nestville Distillery. Gdzie prześledziliśmy proces destylacji Whisky. Mieliśmy także okazję spróbować końcowego wyrobu oraz dokonać stosownych zakupów. Kolejne wieczorne "buczenie" przy akompaniamencie niezastąpionego kwartetu gitarowego Ewa, Jola, Paweł i Marek i wizyta zaprzyjaźnionej czarownicy. W dniu wyjazdu zdążyliśmy zwiedzić zamek Dunajec w Niedzicy i odbyć krótki spacer fragmentem Hombarków do pensjonatu na krzepiący przed podróżą posiłek. Tym razem śpiewali z nami przyjaciele z Malborka, Częstochowy, Gryfina, Warszawy, Wrocławia, Kielc, Rzeszowa , Wałbrzycha i Łowicza, Łowiczanie już tradycyjnie przywieźli "łowickie specyjały"